BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Fen Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü

 

Öğrenci Bilgilendirme Metni

ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME METNİ

Değerli Öğrencilerimiz ve Öğrenci Adaylarımız,
Kayıt dönemi ve ders dönemindeki işleyişle ilgili olarak aksaklıklar yaşamamamız ve sizlere kolaylık sağlamak amacıyla hazırladığımız bilgiler dikkatinize sunulmuştur.
Akademik dönemin hepimiz için verimli ve başarılı geçmesini dileriz.
Sosyal Bilimler Enstitüsü

1. LİSANSÜSTÜ PROGRAM BAŞVURU VE KAYIT SÜRECİ
İlk aşamada başvuru yapmak isteyen adaylarımız, akademik takvimde belirtilen tarih aralığında “Online Başvuru Sisteminden” başvurularını gerçekleştirebilirler. Lisansüstü programlara başvuru şartları, program ücretleri, program hakkında detaylı bilgi için Enstitümüz resmi Web sayfasını ve sosyal medya hesaplarımızı (Instagram, LinkedIn vb.) ziyaret edebilirsiniz.
*Başvuru ücretlerinin iadesi YAPILMAMAKTADIR.
*Başvuru şartlarını taşıyıp, taşımadığının kontrolünün sorumluluğu adaylarımıza aittir.
Sadece Yüksek Lisans Programları için geçerli olmak üzere; İngilizce şartını sağlayamayan (YDS, YÖKDİL vb.) öğrencilerimiz her başvuru döneminin bitimini takiben Üniversitemiz bünyesinde gerçekleştirilen “İngilizce Yeterlik ve Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınav sonuçları sadece Üniversitemiz Yüksek Lisans Programlarında 3 YIL BOYUNCA geçerlidir. Bu sınav puanı doktora programları başvurularında geçersizdir. Sınav tarihi ve sonuçları Enstitü resmi Web sayfamızda duyurulmaktadır. İngilizce yeterlik sınavımız Üniversitemizde yüz yüze gerçekleştirilmektedir.
Örgün lisansüstü eğitim programlarına başvuran her adayımız mülakatlara katılmak zorundadır. Mülakatlar pandemi koşulları göz önünde bulundurularak Enstitü ve Anabilim Dalı kararı ile yüz yüze ya da online yapılabilmektedir. Başvuru dönemi içerisinde Enstitü Web sayfamızdan mülakat sınav tarihi, saati ve yer bilgileri paylaşılmaktadır. Mülakata girmeyen veya mülakat değerlendirme notu 100 üzerinden 60’ın altında bulunan adaylar için genel başarı notu hesaplanmaz ve aday başarısız sayılarak, programa kayıt hakkı kazanamaz.
Uzaktan Öğretim Programlarımızda mülakat süreci bulunmamaktadır.
Lisansüstü programlarımıza başvuran adaylarımız için başarı sıralaması aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak hesaplanır.
DOKTORA PROGRAMLARI
%50 ALES
%30 MÜLAKAT PUANI
%20 YÜKSEK LİSANS MEZUNİYET NOT ORTALAMASI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
%50 ALES
%30 MÜLAKAT PUANI
%20 LİSANS MEZUNİYET NOT ORTALAMASI
TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
-
%60 MÜLAKAT PUANI
%40 LİSANS MEZUNİYET NOT ORTALAMASI
TEZSİZ UZAKTAN ÖĞRETİM YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
-
-
%100 LİSANS MEZUNİYET NOT ORTALAMASI

Lisansüstü eğitim-öğretim kayıtlarımız akademik takvimde yer alan tarih aralığında Üniversitemizde yüz yüze gerçekleşmektedir (Uzaktan öğretim programlarına kayıtlar da yüz yüze yapılmaktadır). Kayıt hakkı kazanan öğrencilerimizin listesi Enstitü Web sayfamızda ilan edilmektedir.

Kayıt hakkı kazanan her aday, istenilen evraklar ile bizzat kendisi kayda gelmelidir (“eğitim-öğretim işlemlerini gerçekleştirebileceğine dair” noter onaylı vekâletname ile aday öğrencinin yakını kayıt işlemlerini yürütebilir).


2. DERS YÖNETİM SİSTEMLERİ
Üniversitemiz, ders yönetim sistemi için OBS, ÖYS ve MS Teams olmak üzere 3 farklı sistem kullanmaktadır.

 

2.1. OBS Sistemi
OBS Sistemine https://ogrenci.baskent.edu.tr adresinden giriş yapabilirsiniz. BUOBS şifreniz, kaydınızı tamamladıktan sonra cep telefonunuza SMS ile gönderilmektedir. OBS Sistemi aşağıda belirtilen işlemler için kullanılmaktadır;
Ders seçimi ve ders ücretlerinin yatırılması
Ders programı ve sınıf listeleri vb. görüntüleme
Dönemlik derslerin listesi
Transkript
Mezuniyete kalan kredi, AKTS yükü
Danışman bilgileri
*Öğrenci mail sistemine OBS üzerinde yer alan “Posta İşlemleri” kısmından ulaşabilirsiniz.

 

2.2. ÖYS/Moodle Sistemi
Ders işleniş sürecinde, derse dair materyallerin ve içeriklerin öğrencilerle paylaşılması ve içerik yönetiminin sağlanması için kullanılması zorunlu olan akademik bir sistemdir. Bu sistem aşağıdaki işlemler için kullanılmaktadır;
Öğrencilerimize yönelik duyurular
Ders materyallerinin paylaşımı
Verilen ödevlerin teslimi
ÖYS sistemine öğrenci numaranız ve şifreniz ile giriş yapabilirsiniz. https://oys.baskent.edu.tr/login/index.php

2.3. MS Teams Sistemi
Uzaktan Lisansüstü Programlarımızda dersler MS Teams üzerinden verilmektedir. MS Teams üzerinden derslere nasıl erişim sağlayabileceğiniz konusundaki bilgilendirmelere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
http://buzem.baskent.edu.tr/wp-content/uploads/BUZEM-%C3%96%C4%9Frenciler-%C4%B0%C3%A7in-Teams-K%C4%B1lavuzu-v1-1.pdf

 

3. SIK SORULAN SORULAR


3.1. KAYIT İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR NEDİR?
Başvuru yapmak istediğiniz programa göre başvuru şartları değişiklik göstermektedir. Başvuru şartlarını detaylı olarak Web sitemiz üzerinden inceleyebilirsiniz.
Yüksek Lisans Programları için; https://sbe.baskent.edu.tr/kw/upload/930/dosyalar/21-22-Bahar-Y.L-Basvuru-Duyurusu.pdf
Doktora Programları için; https://sbe.baskent.edu.tr/kw/upload/930/dosyalar/21-22-Bahar-Doktora-Basvuru-Duyurusu.pdf
Uzaktan Öğretim Programları için; https://sbe.baskent.edu.tr/kw/upload/930/dosyalar/21-22-Bahar-Doktora-Basvuru-Duyurusu.pdf

 

3.2. PROGRAM ÜCRETLERİ NEREDEN ÖĞRENEBİLİRİM?
Program ücretlerimiz detaylı olarak web sitemizde yer almaktadır. Detaylı bilgi için; https://sbe.baskent.edu.tr/kw/upload/930/dosyalar/SBE-TOPLAM-uCRETLER-SON.pdf

 

3.3. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MEZUNUYUM, İNDİRİM UYGULANIYOR MU?
Üniversitemiz mezunlarına %30 indirim uygulanmaktadır. Detaylı bilgiye aşağıda linki bulunan yönergeden ulaşabilirsiniz.
https://www.baskent.edu.tr/belgeler/mevzuat/yonerge/ogr_burs_yong.pdf

 

3.4. ANLAŞMALI KURUMLARDA ÇALIŞANLARA İNDİRİM UYGULANIYOR MU?
Üniversitemiz ile anlaşmalı kurumlarımızda çalışanlara indirim uygulanmaktadır. Detaylı bilgi için; http://sbe.baskent.edu.tr/kw/menu_icerik.php?birim=930&menu_id=16

 

3.5. TEK SEFERDE EN FAZLA KAÇ PROGRAMA BAŞVURU YAPABİLİRİM?
Tek seferde en fazla iki programa başvuru yapma hakkınız bulunmaktadır.

 

3.6. AKADEMİK TAKVİME NASIL ULAŞABİLİRİM?
Akademik takvimde başvuru, mülakat, kayıt tarihleri ve ara sınav, final tarihleri detaylı olarak belirtilmiştir. Akademik takvime ulaşmak için; http://ogrisl.baskent.edu.tr/kw/menu_icerik.php?birim=9998&menu_id=7

3.7.KESİN KAYITTA İSTENİLEN BELGELER NELERDİR?

Gerekli belgeler Üniversitemizin ve Enstitümüzün web sayfalarında, ayrıca ilgili dönemin başvuru kabul ve koşullarında yayınlanmaktadır.

3.8. UZAKTAN ÖĞRETİM SINAVLARI NASIL YAPILMAKTADIR?
Uzaktan Öğretim Programlarımızda ara sınavlar (vize) online olarak, final sınavları ise yüz yüze gerçekleştirilmektedir.

 

3.9. ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) KAÇ YIL GEÇERLİDİR?
27.09.2017 tarihinden önce yapılan ALES sonuçlarının geçerlilik süresi 3 yıl, 27.09.2017 tarihi sonrası yapılan ALES sonuçlarının geçerlilik süresi 5 yıldır.

 

3.10. BURS İMKÂNI VAR MIDIR, NASIL DOĞMAKTADIR?
YÖK mevzuatındaki düzenlemeye göre başvurulan programa;
3-9 kişinin kesin kayıt yaptırması halinde 1.Öğrenci
10-14 kişinin kesin kayıt yaptırması haline ilk 2 Öğrenci
15 kişinin kesin kayıt yaptırması halinde ilk 3 Öğrenci
%100 burs hakkı kazanmaktadır.
YÖK Mevzuatı için; https://www.yok.gov.tr/Documents/Mevzuat/vakif_yuksekogretim_kurumlari_ek9_madde.pdf

 

3.11. PROTOKOL İNDİRİMİ NASIL UYGULANMAKTADIR?
Başkent Üniversitesi ve Anlaşmalı Kurumlar arasında imzalanan protokol gereği %30 indirim uygulanmaktadır.
Anlaşmalı kurumlarımıza; https://sbe.baskent.edu.tr/kw/menu_icerik.php?birim=930&menu_id=16 linkinden ulaşabilirsiniz.
İndirim hakkı kazanmak için kesin kayda gelirken anlaşmalı kurumda çalıştığınıza dair ıslak imzalı belge getirmeniz ve her dönemin başında kayıt yenilerken güncel tarihli olarak çalışmaya devam ettiğinize dair belgeyi tarafımıza sunmanız gerekmektedir.
Mezun indirimi ve anlaşmalı kurum indirimi aynı anda UYGULANAMAMAKTADIR. Bir indirimden burs hakkını kaybeden öğrenci, diğer indirimden faydalanamaz.
Burs ilkeleri ile ilgili detaylı bilgiye Web sayfamız üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

3.12. BURSUMU HANGİ DURUMLARDA KAYBEDEBİLİRİM?
Burs imkânından faydalanan öğrencilerimizin, azami süre içerisinde mezun olmama durumlarında ve tezli-tezsiz yüksek lisans programları için genel not ortalamasının 2.50’nin, doktora programlarında ise 2.70’in altına düşmesi halinde bursları kesilir (Lisansüstü Eğitim-Öğretim İşbirliği Protokol indiriminden faydalanan öğrencilerimizin bursları sadece azami süreyi doldurup, mezun olmamaları halinde kesilecektir).
Detaylı bilgi için aşağıdaki linkten yönergeyi inceleyebilirsiniz. https://www.baskent.edu.tr/belgeler/mevzuat/yonerge/ogr_burs_yong.pdf

 

3.13.TEZSİZ PROGRAM MEZUNUYUM, DOKTORA YAPABİLİR MİYİM?
6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan veya mezun olan öğrenciler, doktora programlarına başvurabilir. İlgili yönetmelik maddesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.baskent.edu.tr/belgeler/mevzuat/yonetmelik/lisansustu_yon_08.2020.pdf

 

3.14. KAYIT DONDURMA İŞLEMİNİ NASIL VE NE ZAMANA KADAR GERÇEKLEŞTİREBİLİRİM?
Kayıt dondurma işlemini en fazla 2 DÖNEM için gerçekleştirmeniz mümkündür.
Kayıt dondurma dilekçesi akademik takvimde yer alan yeni dönem kayıt tarihlerinden EN GEÇ 15 GÜN ÖNCE, Akademik Danışman’a verilmelidir. Kayıt dondurma işlemi ile ilgili sonuç BUOBS Sistemi üzerinden takip edilebilir.
Kayıt dondurma işlemi ücrete tabidir. Dönemlik kayıt dondurma işlemi ücreti 6 x KREDİ BAŞI ÜCRET olarak hesaplanmaktadır.

 

3.15. TEZSİZ PROGRAMDAN TEZLİ PROGRAMA GEÇİŞ YAPABİLİR MİYİM?
Tezsiz programdan tezli programa geçiş için başvuru yapacak öğrencinin, tezli program için gerekli;
ALES puanına ve yabancı dil puanına sahip bulunması,
Tezsiz yüksek lisans genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması,
Öğrencinin tezsiz programda en az 4 ders almış ve başarılı olmuş olması gerekir.
Öğrencinin kayıtlı bulunduğu programda geçirdiği süre, geçiş yaptığı programda geçirilmiş sayılır.
Tezsiz programdan, tezli programa geçiş en geç 2. DÖNEM SONUNA kadar yapılabilmektedir.
Geçiş talebine ilişkin dilekçe Anabilim Dalı Başkanlığı’na verilmelidir.

 

3.16. TEZLİ PROGRAMDAN TEZSİZ PROGRAMA GEÇİŞ YAPABİLİR MİYİM?
Tezli programdan, tezsiz programa geçmeniz Yönetmelik uyarınca ancak aşağıdaki durumda mümkün olabilmektedir;
Tez savunması sonucunda tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, ilgili EYK’ca gerekli AKTS Kredi yükü, proje ve benzeri diğer koşulları sağlamak üzere intibakı yapılarak, varsa tezsiz yüksek lisans programına geçişi sağlanır.